Thursday, January 14, 2010

17. TItanic Theme Song-Electric Piano Version



  1. erm, malam nie takde sangat nak tulis. InsyaAllah, hujung minggu nie kot. :D , Perisian yang ak guna di atas ialah Electronic Piano 2.5. Untuk melihat video ini dgn lebih jelas dan mengetahui step-step ini boleh la download di sini.

  2. sebenarnya malam nie ada banyak penemuan menarik dan rasa ingin berkongsi, . tapi disebabkan stamina berkurangan...huhu...rasa letih dan perlukan tenaga dengan cara tidur. ~ , katakan tidak pada kopi Jantan! huhu T_T.

  3. Ari nie nak berkongsi langkah2 menekan keyboard (electric piano) dengan menghasil irama tema cerita titanic , Celine dion-My heart will go on............hehehe..........

  4. Bercerita mengenai keyboard, bermulanya ak bermain alat permainan ini ketika itu setelah seminggu ak selesaikan praktikal di institusi kerajaan selama 2 bulan. iaitu pada awal Julai 2009.

  5. Ketika itu , ak bersiar-siar seorang diri di Plaza Angsana , berinteraksi dengan manusia-manusia yang mempunyai ketinggian fizikal dan budi yang berbeza..huhu ~ , saja je nak mendekatkan diri dengan masyarakat disebabkan setelah 4 tahun berada di IPT.

  6. Ketika inilah ak memasuki kedai permainan di Plaza Angsana di tingkat 3 atau 4. erm, ternampak keyboard yang mencuri perhatian ak. Brader yang jadi jurujual itu bersungguh mempromosikan keyboard itu. Dari keyboard yang status kanak2 nye berharga RM 29.90 sehingga kepada RM 200. huhu, mungkin jika ak pergi alat muzik harga keyboard lebih daripada itu.

  7. Setelah ak cuba semua jenis keyboard di kedai permainan itu, ak decide memilih 54 pin keyboard....RM 129.90. Semua orang kat rumah ak terpinga-pinga kenapa beli alat muzik , khuatir juga, disebabkan ak bukannya seorang kaki muzik huhu.. (erm, sebenarnya ada banyak benda boleh melatih otak kanan -kreatif)

  8. erm itu je setakat nie. nanti ak try berkongsi kisah mengenai "Mengapa terdetik ak bermain keyboard". (antara piano dengan keyboard bezanya cuma satu menggunakan tali satu menggunakan teknologi).

  9. Mungkin ada di antara pembaca mengatakan ada segelintir alat muzik diharamkan di dalam Islam. perkara ini mungkin boleh dikongsi bersama.

  10. Walaubagaimanapun setakat ini ak menggunakan keyboard itu untuk kegunaan sendiri.

2 Pengkritik:

Anonymous said...

tutorial more pls...

Nur Cahaya said...

sharing is caring ... ajar lagi camner nak main keyboard leh tak ?.. petua2 ker.. mekasih yer,.. :)

Post a Comment

Mungkin Ada Suka

Related Posts with Thumbnails