Wednesday, January 13, 2010

15. Website Rasmi Mahkamah Majistret di hacked oleh Brainwash @ CuciOtak ?

Pesanan : (Klik Gambar untuk paparan yang lebih jelas)

  1. Erm , berita nie ak dengar di berita stesen tv hari nie. Jadi untuk mencari kepastian, try check di enjin carian google. Then , berita yang ak lihat dan dengar itu memang betul dan kes ini berlaku pada 7 januari lalu. Laman web rasmi mahkamah majistret digodam oleh seseorang atau kumpulan yang digelar Brainwash @ CuciOtak. Klik di sini untuk ke sumber berita. Beberapa hari sebelum kejadian ini berlaku juga, Herald's online juga turut digodam. (source: The Malaysian Insider)

  2. Antara tulisan yang di paparkan pada web itu ialah :

    Take Down by Brainwash!", left this message: "Allah only restricted to muslim only. Don`t touch us as we don`t touch you. Unless....."

    "Mess with the best, die like the rest".

    p/s: To the court, Brain know you postponed it but if you wise enough then you should drop it

  3. Ini rentetan disebabkan keputusan mahkamah majistret membenarkan penggunaan kalimah Allah di dalam penerbitan akhbar Herald.

  4. Kemungkinan memang CuciOtak ini yang melakukan atau pun individu @ organisasi lain yang menyamar sebagai cuci otak .

  5. CuciOtak @ Brainwash? hurm, mengingatkan ak beberapa laman website di Malaysia yang popular di godam dan defaced (spoil muka depan laman web).

    Antaranya web rasmi Uitm, MenaraKl , Petronas Malaysia GP , Etiqa Insurance and Takaful , dan juga web rasmi untuk filem penggodam tempatan iaitu Cyber x : Ancaman Penggodam (Web ini lagi dahsyat, terus dihijacked).

  6. Disclaimer : Info yang dinyatakan di bawah adalah di temui ruangan forum IT yang berpangkalan di Malaysia dan juga blog berkenaan hacker di malaysia yang merupakan maklumat untuk tatapan umum.

    Berikut sedikit sebanyak paparan yang berkaitan dengan hasil kerja cuciOtak yang saya jumpa setakat ini : -

    Klik Gambar untuk paparan yang lebih Jelas.

    A) Web rasmi Uitm (http://uitm.edu.my) -April 2008 dan Ogos 2009


    http://uitm.edu.my (Ogos 2009)




    http://uitm.edu.my (April 2008)




    B) MenaraKl -september 2009

    http://menarakl.com.my (september 2009)



    C) Petronas Malaysia GP -Mac 2008


    http://malaysiangp.com.my (Mac 2008)



    D) eTiQa Takaful - Oktober 2008


    http://www.etiqa.com.my/index.php?tpt=4 (Oktober 2008)




    E) Filem Tempatan > CyberX : Ancaman Penggodam 21 Ogos dan 29 Ogos 2009





  7. Disebabkan Tiada Jawapan kepada persoalan bila akan ditayangkan di pawagam filem ini, CuciOtak ini bertindak `mendelete semua isikandungan pada website rasmi filem itu. yay!

  8. Ak pernah mengikuti dari minggu ke minggu website filem itu untuk mengetahui bila tarikh rasmi filem ini dilancarkan, tapi sampai sekarang masih tiada lagi jawapan. di bawah ini merupakan website asal yang sempat ak screen shot di kala website ini masih ada. http://www.cyberxmovie.com/

    klik gambar untuk paparan lebih jelas.


  9. Erm, masih banyak internet security yg skunk lebih canggih yang ak tidak ambik tahu.....hahaha...........T_T. Ak masih ingat lagi , sepanjang tahun 2009 , penduduk indonesia melancarkan perang siber ke atas rakyat Malaysia sehingga beratus-ratus website dari Malaysia di ubahsuai.



  10. Walaupun begitu juga, ada di antara penggodam dari Malaysia yang bertindak balas. Antaranya di bawah ini :



  11. Pernah juga ternampak para hacker indonesia ini mengambil maklumat sulit kata kunci kepada rakyat malaysia. Contohnya di bawah ini daripada http://hajarmalingsia.blogspot.com (kini sudah tiada lagi).

  12. Mungkin thread seterusnya cuba untuk berkongsi satu perisian percuma untuk memudahkan kita menyimpan password yang berbeza.



    Contoh Hacker Indonesia Memaparkan Kata Kunci Pengguna dari Malaysia

0 Pengkritik:

Post a Comment

Mungkin Ada Suka

Related Posts with Thumbnails