Tuesday, February 23, 2010

3. The Arrivals (KEtibaan)


  1. Hari demi hari, masa sememangnya berlalu dengan pantas dengan IzinNya.

  2. Entri kali , ini ak ingin menulis berkisar pengalaman ak semasa ak berada di semester akhir (sekitar bulan Februari 2009) di UTM , skudai.

  3. Sungguh banyak pengalaman yang ak terima , manusia sememangnya unik, dari segi minda, kebolehan , kompentensi, kemahiran dan sebagainya.

  4. Pada ketika itu, ak pergi menziarahi rakan ak di bilik dormnya. tidak dinafikan rakan ku ini sememangnya sangat suka membaca buku. Dan ak terkena tempias nye juge. Setiap minggu ada sahaja buku yang dibeli atau dipinjam di perpustakaan. Inspirasi membeli buku-buku ilmiah di badan bookstore di plaza angsana juga secara tidak langsung daripada aura yang ada pada dirinya.

  5. Dan pada ketika ak ziarah ke biliknya , ak cuba membelek buka yang baru dibelinya. Buku yang sangat berkualiti dari segi covernya. hehe, orang kata `don`t judge the book by its cover`. erm, kemungkinan betul juga. teringat kata2 seorang trainer , yang mengatakan terdapat pelbagai buku-buku di pasaran, masing-masing bersaing untuk menarik perhatian pembaca. dan sememangnya cover buku itu merupakan salah satu faktor untuk menarik perhatian mata memandang dan seterusnya mempengaruhi minda untuk membelek isi dalamnya.

  6. Tajuk buku "Gerakan Freemasonry". hehe, baru ak teringat tajuk buku itu setelah melawat blog rakan sekolah ak. (source)






  7. Erm , sungguh terbuka minda ak apabila membaca buku itu. Apa yang sedang berlaku di dunia ini seolah-olah manusia seperti di brainwash atau sihir zaman moden. termasuk juga ak. mungkin ini dikatakan minda separuh sedar. i`m not sure.

  8. Ak sebenarnya masih dalam berjinak-jinak untuk memahami keilmuan islam yang betul-betul tulen tanpa ada prejudis yang mewakili parti-parti politik demokrasi.

  9. Sememangnya ak berada di zaman yang sungguh kompleks untuk dihuraikan. @_@.

  10. Berbalik kepada buku yang ak nyatakan di atas, perancangan ini sememangnya sudah dibuat semasa ak belum lahir lagi.

  11. Teringat agi , semasa ak di tingkatan 4, subjek sejarah ,mengenai pihak british yang menjajah Amerika Syarikat (Sumber: 13 Koloni) . Pihak British dikritik kerana negara kecil menjajah negara besar.

  12. British pada ketika itu merupakan negara yang super power , tetapi belum mutlak disebabkan Khilafah Islamiyah masih ada.

  13. Dan akhirnya peralihan super power ini beralih ke Amerika , dan menjadi mutlak setelah keruntuhan khilafah pada tahun 1924.

  14. Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda:

    Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa.

  15. Menurut , Sheikh Imran Hussain. (Source:) ,

    Satu hari terasa bagaikan setahun
    Dajal perintah dunia melalui Great Britain.

    Great Britain adalah kuasa paling kuat dan pound sterling menjadi matawang utama dunia.

    Ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan
    Dajal perintah dunia melalui Amerika Syarikat...
    Amerika Syarikat adalah kuasa yang paling kuat dan US Dollar menjadi matawang utama dunia

    Ada satu hari yang terasa satu minggu Dajal akan perintah dunia melalui Holy Land,Jurusalem (Israel)
    Dan bila Dajal perintah dunia melalui Israel, Israel akan jadi kuasa utama dunia dan invisible money akan menjadi matawang utama dunia.
    (erm, invisible money boleh dikatakan electronic money ? @_@ )

    (Sumber: the arrival )

  16. Terdapat juga blog yang memaparkan pendedahan mengenai aktiviti illuminiti dan freemason (contohnye http://www.haz1khalid.blogspot.com/, mistisfiles.blogspot.com

  17. Terdapat juga movie hollywod National Treasure , Angel and Devil , ada unsur2 illuminati. dan juga subliminal message. Simbol One Eye.





Lady GAGA

0 Pengkritik:

Post a Comment

Mungkin Ada Suka

Related Posts with Thumbnails