Tuesday, March 16, 2010

5. erm, something is not right


  1. erkz, nak tulis sesuatu setelah seminggu lebih tak tulis apa2 kat blog. tapi tiba2 sesuatu perasaan yang menggangu emosi ak sebagai seorang manusia.

  2. erm, perasaan ragu2, musykil , penuh tanda tanya/seruan/soal/ dan sebagainya penuh di dalam kotak pemikiran ak. zzzz.

  3. di media2 minggu ini dan minggu lepas banyak memaparkan fenomena yang membuatkan ak tertanya-tanya.

  4. sebelum ini ak mengganggap berita di akhbar itu apabila dibaca untuk dijadikan iktibar dan panduan untuk tidak berulang kepada anak cucu dan juga masyarakat sekeliling.

  5. Tetapi lama kelamaan, semakin `curious` ak dengan kejadian ngeri yang berlaku.

  6. Ada juga rakan2 ku yang selalu kata kepadaku "hang nie buat pe nak sibuk2 hal diorang, bukannye ko yang kena pun". "Baik hang tumpukan pada hidup ko. kerja pun tak stable agi, nie pula nak susah2 hal orang lain. enjoy ur life , k!....

  7. erkz, kritikan yang standard ak terima sejak daripada zaman universiti agi. ahaks! erm, ak pun bukan orang yang sesuai untuk tulis entri ni, tetapi ak rasa ada `something is not right!!!!!`.

  8. ya, benar di mana-mana negara pun mempunyai masalah tersendiri. inikan pula di bumi malaysia.

  9. Menonton `Aliff Firdaus` di TV 3 jam 9.30 malam tiap2 jumaat, membuatkan agi ak rasa something is not right... erkz, khuatir juga diri ini hanyut dengan permainan dunia.

  10. Erm, ak harap ak tidak dipengaruhi oleh anime Death Note dan juga filem Anniyan dijadikan suatu harapan sebagai agen perubahan sosial. (astaghfirullah al-Azim).

  11. Ajaran Islam sepatutnya dijadikan titik tolak sebagai agen perubahan sosial. Mungkin ak tidak layak untuk berceramah, tetapi dalam naluri hati kecil ak sentiasa menginginkan suatu perubahan mentaliti secara global ke arah cahaya kebenaran dan keimanan.

  12. plus , ditambah pula keadaan politik malaysia yang agak tegang. ditambah pula dengan lambakan filem2 barat yang sentiasa mengajar manusia untuk berfikiran `tiada tuhan` di dunia ini, semakin bertambah lagi kekusutan.

  13. Apa pun, tujuan asal tulisan ari nie adalah untuk sebagai peringatan kepada aku sendiri.


0 Pengkritik:

Post a Comment

Mungkin Ada Suka

Related Posts with Thumbnails