Monday, January 11, 2010

11. `Scammer`kah DataType Vision ???


  1. Erm, ari nie terlintas nak berkongsi pengalaman menerima email atau iklan-iklan yang menawarkan pulangan hebat jika join perniagaan mereka. Ak terima email pada 6 Januari 2010 yang lalu. Sebelum ini ak pernah juga mengambil upah type di internet, tetapi ak tidak mengeluarkan sebarang duit. Jika email yang ak terima ini, mula2 sangat menarik perhatian ak, tetapi yang menjadi musykil nya ak perlu membayar RM 20 ? hm......

  2. Berikut Sedutan email yang diterima atau seperti di link ini- http://kerjadata.blogspot.com/

    http://datatypevision.blogspot.com/



    erm, dan juga, ak tak pasti adakah syarikat yang sama? http://onlinejobsolutionltd.spruz.com/


    Kedua-dua link tersebut menggunakan gambar di atas sebagai bukti pendapatan , tetapi menggunakan nama yang berbeza , satu DataType Vision dan Online Job Solution ?

    Bonus sedia menanti anda bila anda membuat bayaran dengan harga promosi RM20 sahaja .Fee hanya dikenakan sekali sahaja dan tiada fee berulang. Tujuan fee adalah untuk menampung kos pendaftaran, latihan dan meterial(manual) . Ini adalah kos yang sangat murah dan minima yang kami tawarkan. Kebiasaannya ia ditawarkan dengan harga ratusan ringgit/dollar. Tapi kami tawarkan ini sebagai PROMOSI untuk memperkenalkan sistem kerjaya ini kepada rakyat Malaysia. Jika anda order sekarang anda akan menerima :-

    • DataTypeVision® Congratulations
    • DataTypeVision® Vision Setting
    • DataTypeVision® Manual Training
    • DataTypeVision® Bonus 1
    • DataTypeVision® Bonus 2
    • DataTypeVision® Bonus 3
    • DataTypeVision® Bonus Tambahan
    • DataTypeVision® Rahsia Kerja


    *Semua urusan latihan dan penghantar pakej serta bonus dilakukan selepas bayaran dibuat melalui email dan anda boleh mencetaknya .

    Bersedia untuk memulakan kerjaya sebagai Jurutaip Memproses Data Dari Rumah?

    Segeralah membuat pendaftaran.Semakin lama anda bertangguh,semakin lambat anda mendapat income yang di tawarkan. Pendaftaran PROMOSI RM20.00 sahaja!

  3. Apabila disoal selidik modus operandi nya , apabila mendaftar, kita akan memperoleh buku panduan buat kerja menaip di rumah. Takde panduan yang jelas, cuma lebih banyak cerita-cerita motibasi, dan suruh kita cari peluang sendiri kat mana-mana ambil upah menaip.

  4. Pada pengakhiran buku itu, dia suruh kita fotostat buku panduan tu, kemudian jual balik buku dengan harga yang sama kita beli.

  5. Semak punya semak di google, ada juga orang yang membelinyan dengan harga RM 30, dan lebih lagi dalam RM 50.

  6. Yg dia maksudkan RM2800 seminggu tu ialah, kalau kita berjaya jual buku panduan lapuk ini dgn harga RM20 kepada 20 org selama 7 hari, bermakna kita akan dpt duit dari hasil jualan buku lapuk ni RM2800 (RM20 x 20 x 7 = RM2800.00). Itu yg maksudnya kita boleh jadi kaya dgn mudah hanya dari rumah dgn keje menaip bla bla bla...

  7. Jika rakan-rakan hendak memasuki perniagaan melibatkan internet , cuba soal selidik dahulu latar belakang syarikat, pengalaman orang yang menyertai dengan menggunakan carian google.

  8. Pada pendapat peribadi ak, perniagaan seperti ini hanya menguntungkan sesetengah pihak sahaja, dan tidak semua. Begitu juga dengan perniagaan yang mempromosikan link-link. Jika semua rakyat malaysia mendaftar perniagaan link ini, maka orang terakhir yang join tidak boleh buat apa-apa dan tidak dapat apa-apa.

  9. Jadi cuma ak nak dapatkan kepastian, bukan ak ada niat tidak baik mengenai perniagaan internet atau pekerjaan Jurutaip Data Maya ini, cuma ak tidak dapat kesahihan syarikat itu wujud atau tidak? erm......




10 Pengkritik:

Anonymous said...

tq bro...krana sedarkan sebelum aku join...

Anonymous said...

same gak..naseb baik xkene tipu..tidak makin kaya la dorang.

Anonymous said...

fuhh..slamat x join lg..thx bro sbb bitau awl2..

Anonymous said...

salam boleh tau tak company mana yg buat data entry tapi bukan scammer?? penat betul sbb semua company yg digoogle ni kebanyakannya scammer...

pengembara707 said...

salam Anon (Januari 1). Jika sedara berminat untuk membuat data entri yang tidak memerlukan bayaran ada beberapa web antarabangsa yang membayar menggunakan akaun paypal.

saya tidak dapat memberikan link2 tertentu, tetapi http://asiaparttime.com/blog/asiaparttime/how-to-tell-if-a-data-entry-job-is-a-scam/

di sini mungkin boleh membantu sedara.

Anonymous said...

as salam, thnx 4 ur information...emm sy nk tnya cmner lak nga http://www.jurutaip.com...adakah sama dgn Data Type Vision juga??

Anonymous said...

ooo... tq sangat2...
betul la, skit lagi aku nk join...
dorang punye promosi nmpk sgt tak jelas...
at least bg la contoh skit kan...
ni ntah ape2, kena bayar dulu...
mmg dorg ni penipu...

Anonymous said...

tadi awak kte prnh krja typist secara online,,,
macam mana?
boleh bagi ap2 link untuk saya rujuk..
nak cari duit tambhn nak blaja la...

Anonymous said...

fuhhh slamat wet sy...thanx for advise.....

nurfauzanakamaruzaman said...

syukur ...selamat xjoin...
terima kasih cz berikn info nie...

Post a Comment

Mungkin Ada Suka

Related Posts with Thumbnails